Notatet oppsummerer resultat fra en oppfølgende spørreundersøkelse til deltakerne i TaKT opplæringsprogram, et kompetansehevingsprogram for ansatte i kommune-Norge som jobber med familier med barn med funksjonsnedsettelse TaKT-opplæringen ble gjennomført i alle landets fylker fra og med høsten 2006 til og med våren 2008. Østlandsforskning og Høgskolen i Lillehammer ved Avdeling for Helse- og sosialfag og… Les mer »
Kommunikasjon og konflikthåndtering. Følgeevaluering av prosjektet ”Trygghet i uvissheten – fredsundervisning ved norske asylmottak”
Nansen Fredssenters prosjektet ”Trygghet i uvissheten -fredsundervisning ved norske asylmottak” har omfattet en dialogbasert opplæring i temaer som kommunikasjon, identitetsforståelse, konflikt og konflikthåndtering. Prosjektets målgruppe har vært beboere og ansatte i asylmottak. Østlandsforskning fikk høsten 2010 oppdraget med å følgeevaluere prosjektet og har fulgt prosessen fram til juni 2011. Hensikten med følgeevalueringen har vært å… Les mer »