Notatet beskriver resultatet av et internt utviklingsprosjekt hvor siktemålet var å komme fram til et system for kvalitetsstyring i Østlandsforskning. De rutinger og normer som er beskrevet skal forstås som retningslinjer for kontinuerlig kvalitetsforbedring i instituttet-. Den overordnede hensikt er å øke instituttets kompetanse og konkurranseevne i forskningsmarkedet.
Organisering og gjennomføring av PTD-prosjekter i Ottadalen
Det er foretatt en gjennomgåelse og oppsummering av prosjektvirksomheten i Oppland og drøftet noen forhold det bør legges vekt på ved videreføring av virksomheten.
Høyere utdanning i innlandet
Høyere utdanning i Hedmark og Oppland vurderes med hensyn til framtidig organisering og styring. Det foreslås et høyskolesystem for innlandet med bl.a. færre høyskoler og større fagmiljøer.
Utbedring av eldres boliger – kommunalt ansvar eller privat forpliktelse?
I prosjektet er det utviklet en modell for hvordan kommunene bør arbeide med utbedring av eldres boliger. Modellen er utarbeidet utfra praktiske erfaringer med boligutbedring for eldre i Vestre Slidre kommune
Den vidaregåande skolen som kunnskapssenter. Forprosjektrapport.
Rapporten tar utgangspunkt i dei nye utfordringane dei vidaregåande skolane står overfor som regionale kunnskapssenter. Vi skisserer noen sentrale problemstillingar som vi vil arbeide vidare med i eit hovudprosjekt. Rapporten inneheld elles ein oversikt over samarbeidstiltak mellom vidaregåande skolar og lokal samfunnet rundt om i landet. Forskningslitteratur, vidare planar.
Gir OL utvikling? Utviklingstendenser, organisering og strategier.
Det gis en gjennomgang av utviklingen i ulike sektorer som følge av OL, herunder både ulike næringssektorer samt utvikling av organisasjoner og institusjoner. Det gis en gjennomgang av det organiserte etterbruks- og utviklingsarbeidet, og seks forskjellige utviklingsområder drøftes: Arrangementer, OL-anlegg og etterbruk, reiseliv, OL-skapte verdier, industrielle utviklingsmuligheter, tele/media og kompetanse. Avslutningsvis drøftes de ulike aktører,… Les mer »