Etterutdanning i tverrfaglig samarbeid i oppvekstsektoren – et nyttig verktøy for kommunene?

Rapporten er en evaluering av et etterutdanningskurs i tverrfaglig samarbeid i oppvekstsektoren for et utvalg kommuner i Oppland. Resultatene viser at deltakerene generelt sett var godt fornøyde med kursets innhold, og spesielt med det prosessorienterte opplegget, samt med den faglige og administrative kursledelsen. Kursdeltakerne vurderte nytteeffekten på individ- og gruppenivå som større enn på kommunenivå…. Les mer »

Evaluering av 2-årskontakten i barnehagene i Hamar kommune

Hamar kommune har som en forsøksordning flyttet gjennomføringen av helsestasjonens 2-års-kontakt til barnehagene. Østlandsforskning har evaluert ordningen , basert på gruppeintervjuer med pedagogiske ledere i barnehager, helsesøstre og foreldre.

Nytter det i Vestfold? Evaluering av tiltak for barn og unge i 6 kommuner

Rapporten omhandler en samlet evaluering av seks kommuners ulike prosjekt relatert til barn og unge med det til felles at de har mottatt mo-derniseringsmidler fra fylkesmannen i Vestfold. De involverte kommunene er Svelvik, Larvik, Nøtterøy, Horten, Re og Hof.

TaKT opplæring. Evaluering og ideer til videreføring

Østlandsforskning og Høgskolen i Lillehammer ved Avdeling for Helse- og Sosialfag og Senter for Livslang Læring har utviklet og gjennomfører i 2006 og 2007, på oppdrag fra Sosial- og helsedirektoratet, et kompetan-sehevingsprogram for ansatte i kommune-Norge som jobber med familier med barn med funksjonsnedsettelse. Opplæringsprogrammet er en del av direktoratets satsing for bedre tilrettelegging av… Les mer »

TaKT opplæring. Sluttrapport

Østlandsforskning og Høgskolen i Lillehammer ved Avdeling for Helse- og Sosialfag og Senter for Livslang Læring har utviklet og gjennomført, på oppdrag fra Sosial- og helsedirektoratet, et kompetansehevingspro-gram for ansatte i kommune-Norge som jobber med familier med barn med funksjonsnedsettelse i årene 2006 – 2008. Opplæringsprogrammet er en del av direktoratets satsing for bedre tilrettelegging… Les mer »

TaKT oppfølgingsundersøkelse

Notatet oppsummerer resultat fra en oppfølgende spørreundersøkelse til deltakerne i TaKT opplæringsprogram, et kompetansehevingsprogram for ansatte i kommune-Norge som jobber med familier med barn med funksjonsnedsettelse TaKT-opplæringen ble gjennomført i alle landets fylker fra og med høsten 2006 til og med våren 2008. Østlandsforskning og Høgskolen i Lillehammer ved Avdeling for Helse- og sosialfag og… Les mer »