Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning og Østlandsforskning fikk våren 2010 i oppdrag å gjennomføre en følgeforskning av entreprenørskap i utdanningen (EiU) i perioden 2010-2014. Arbeidet er organisert i fem delprosjekter, og denne rapporten er resultatet av delprosjekt 4A: ”Entreprenørskap i grunnopplæringen og elevers læring”. Hovedformålet er å diskutere hvilke sammenhenger det er mellom ulike former for entreprenørskapsopplæring i grunnskole og videregående opplæring og akademiske prestasjoner (læring i fag og grunnleggende ferdigheter). For å svare for dette benyttes data fra elevundersøkelser i ungdomsskolen og videregående skole. I alt deltok mer enn 3000 elever i studien, og svarprosentene var hhv. 84 (ungdomsskole) og 81 (videregående opplæring).
Bestill rapport
Entreprenørskap i utdanningen og oppnåelse av læringsmål | (rapportnr. 201214)