Kunnskapssattus for organisering av etablererstøtte i Innlandet fylket På oppdrag fra Hedmark fylkeskommune i samarbeid med Oppland fylkeskommune har Østlandsforskning ved Høgskolen i Innlandet evaluert satsingen på bedriftseta- blerere i...
I denne publikasjonen presenteres et kunnskapsgrunnlag om likestilling i idretten, med fokus på idretten i Hedmark og Oppland. Kunnskapsgrunnlaget er en del av Prosjekt Likestilling 2018-2025 som Hedmark idrettskrets har...
Rapporten gir en statusanalyse av verdiskapingen i kultur- og opplevelsesnæringene (KON) i Hedmark pr. 2012. Analysen danner referansepunkt for evaluering av tiltak iverksatt i Regional plan for opplevelsesnæringene i Hedmark,...
Rapporten gir en statusanalyse av verdiskapingen i kultur- og opplevelsesnæringene (KON) i Hedmark pr. 2012. Analysen danner referansepunkt for evaluering av tiltak iverksatt i Regional plan for opplevelsesnæringene i Hedmark,...
Notatnr. 2012/02 av Atle Hauge
This report has been prepared for the Component 3A ‘Regional fact sheets’ of the so-called Button-subproject. This is a sub-project in the framework of the INTERREG IV C Mini Programme...
Dette er resultatene fra det regionale ungdomsverkstedet i prosjektet Regionalt Framsyn. Dette er en større prosess som går i Hedmark og har som mål å skaffe kunnskap om framtidens utfordring...
Rapportnr. 2008/01 av Tor Arnesen og Erik Mønness
Rapporten inneholder resultater fra en analyse av erfaringer med boplikt på landbrukseiendommer i Hedmark. En spørreundersøkelse til eiere av landbrukseiendommer er sentral i analysen.
Rapportnr. 2006/09 av Espen Køhn og Vegard Johansen
Ungdommens fylkesting (UFT) hadde sitt første møte i april 1998 og er nå inne i sitt åttende år. Våren 2004 bestemte fylkestinget at det skulle settes av penger til en...
I rapporten gis det en omtale av geografisk differensiert arbeidsgiveravgift som virkemiddel, og hvorfor ordningen nå må avvikles. I kapittel 3 drøftes effekten av differensiert arbeidsgiveravgift. I kapittel 4 presenteres...
I Hedmark og Oppland utgjør arbeidsplasser i mediesektoren 2,3 resp. 2.0 % av alle arbeidsplasser i fylkene. På landsbasis er denne andelen 3,8 %. Inkludert i disse tallene er da...