Notatnr. 2010/05 av Torhild Andersen
Notatet er basert på empiri samlet inn etter TaKT opplæringsprogram i 2006 – 2008. Erfaringene fra arbeidet med implementering av ideer fra kurset i kommunene, diskuteres i lys av teorier...
Notatet oppsummerer resultat fra en oppfølgende spørreundersøkelse til deltakerne i TaKT opplæringsprogram, et kompetansehevingsprogram for ansatte i kommune-Norge som jobber med familier med barn med funksjonsnedsettelse TaKT-opplæringen ble gjennomført i...
Notatnr. 2008/03 av Torhild Andersen
Østlandsforskning og Høgskolen i Lillehammer ved Avdeling for Helse- og Sosialfag og Senter for Livslang Læring har utviklet og gjennomført, på oppdrag fra Sosial- og helsedirektoratet, et kompetansehevingspro-gram for ansatte...
Notatnr. 2007/13 av Torhild Andersen
Østlandsforskning og Høgskolen i Lillehammer ved Avdeling for Helse- og Sosialfag og Senter for Livslang Læring har utviklet og gjennomfører i 2006 og 2007, på oppdrag fra Sosial- og helsedirektoratet,...
Notatnr. 2006/14 av Torhild Andersen
Østlandsforskning har i 2005-06 i samarbeide med HIL (AHS og SeLL), utviklet et opplæringsprogram for saksbehandlere og andre som arbeider med familier med barn med nedsatt funksjonsevne, på oppdrag fra...
Rapportnr. 2004/01 av Birgit Leirvik
Rapporten beskriver og vurderer prosjektet ”Studietrappa”. Studietrapp-prosjektet har hatt som overordnet formål å utvikle og prøve ut en modell (en Studietrapp) for kompetanseutvikling i små og mellomstore bedrifter (SMB). Det...
Oppland Fylkeskommune er norsk deltaker i et prosjekt med tittel DEVELOP (Development, Enskilling, Learning Education Package) under EU's LEONARDO-program. Dette notatet er et bidrag til en statusrapport innen prosjektet.Notatet omhandler...