Nansen Fredssenters prosjektet ”Trygghet i uvissheten -fredsundervisning ved norske asylmottak” har omfattet en dialogbasert opplæring i temaer som kommunikasjon, identitetsforståelse, konflikt og konflikthåndtering. Prosjektets målgruppe har vært beboere og ansatte...
Notatet oppsummerer resultat fra en oppfølgende spørreundersøkelse til deltakerne i TaKT opplæringsprogram, et kompetansehevingsprogram for ansatte i kommune-Norge som jobber med familier med barn med funksjonsnedsettelse TaKT-opplæringen ble gjennomført i...
Notatnr. 2008/03 av Torhild Andersen
Østlandsforskning og Høgskolen i Lillehammer ved Avdeling for Helse- og Sosialfag og Senter for Livslang Læring har utviklet og gjennomført, på oppdrag fra Sosial- og helsedirektoratet, et kompetansehevingspro-gram for ansatte...
Notatnr. 2007/13 av Torhild Andersen
Østlandsforskning og Høgskolen i Lillehammer ved Avdeling for Helse- og Sosialfag og Senter for Livslang Læring har utviklet og gjennomfører i 2006 og 2007, på oppdrag fra Sosial- og helsedirektoratet,...
Notatnr. 2006/14 av Torhild Andersen
Østlandsforskning har i 2005-06 i samarbeide med HIL (AHS og SeLL), utviklet et opplæringsprogram for saksbehandlere og andre som arbeider med familier med barn med nedsatt funksjonsevne, på oppdrag fra...
Evalueringen gir en vurdering av hvordan virkemidlene kampanjer, informasjon og opplæring har fungert i enøk-arbeidet for perioden 1995-2000. Formålet med evalueringen er å vurdere effekter og resultater av virkemidlene, i...
Notatnr. 1993/09 av Tallak Moland
Gruppeintervju med fire opplæringsringer og fire opplæringskontor om fagopplæring. Resultatene er innarbeidet i Engen, T. O.: Fagopplæring i arbeidslivet. Status, egenart og satsingsområde. ØF/OB 1992.